Temat: |
Diagnoza i terapia sygmatyzmu – podejście holistyczne (praktyka własna) |
Prowadzący: |
mgr Katarzyna Czechowicz-Gołaszewska |
Prowadzący – dodatkowe informacje: |
logopeda/neurologopeda, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, filolog, trener psów, założycielka Centrum Logopedyczno-Terapeutycznego „Dogadać się” |
Czas trwania: |
II dni (16 x 45 minut ) |
Godziny zajęć: |
I dzień 8.30 – 16.30 II dzień 8.30 – 12.30 |
Celem szkolenia jest zapoznanie słuchaczy z teoretycznymi i praktycznymi podstawami oddziaływań logopedycznych w ujęciu holistycznym wobec dzieci, młodzieży i dorosłych, u których zdiagnozowano seplenienie o różnej etiologii.
- Wstęp
MODUŁ I
- Podstawy anatomiczne
– obwodowy narząd mowy
– ośrodkowy narząd mowy
– układ stomatognatyczny
- Czynności prymarne w okresie prenatalnym
- Czynności prymarne w okresie postantalnym
- Anomalie rozwojowe
- Zaburzenia czynnościowe w obszarze:
– oddychania
– przyjmowania pokarmów
– połykania
- Sprawność artykulacyjna w kontekście zaburzeń anatomicznych i zaburzeń czynności prymarnych z uwzględnieniem parafunkcji
MODUŁ II
- Podstawowe pojęcia z zakresu fonetyki i fonologii
- Klasyfikacje wad wymowy
- Rodzaje sygmatyzmu – etiologia, opis realizacji nienormatywnych
- Diagnoza – podejście holistyczne
- Możliwości terapeutyczne – przegląd
Metody pracy:
– wykład/prezentacja multimedialna
– film
– dyskusja
– ćwiczenia praktyczna
– analiza studium przypadku