TEMATY REALIZOWANYCH SZKOLEŃ

OFERTA SZKOLENIOWA  WAŻNA OD 01.01.2025 R.

  • SZKOLENIA ODBYWAJĄ SIĘ W FORMIE STACJONARNIE
  • Szkolenia realizowane są na zamówienie indywidulane placówki, ośrodka szkoleniowego lub klienta indywidualnego, a także w ramach działalności CLT Dogadać się (zasady określa regulamin szkoleń)
  • Osoby/placówki szkoleniowe zainteresowane ofertą lub konkretnym szkoleniem proszone są o kontakt mailowy lub telefoniczny. 

 

 

PROPONOWANE TEMATY SZKOLEŃ W ROKU 2025

 

Lp.

TEMAT

LICZBA DNI / ILOŚĆ GODZIN

UWAGI

1.

AAC – KOMUNIKACJA WSPOMAGAJACA I ALTERNATYWNA –  KOMUNIKACJA ZAWSZE DOSTĘPNA  MODUŁ I (podstawowy)                                                                  

2 – 20 godzin

 

TEMATY Z 3 MODUŁÓW MOGĄ BYĆ REALIZOWANE ODDZIELNIE JAKO POJEDYNCZE SZKOLENIA

AAC – KOMUNIKACJA WSPOMAGAJACA I ALTERNATYWNA, KOMUNIKACJA ZAWSZE DOSTĘPNA – wprowadzenie technologii wysokiej MODUŁ II (podstawowy)

2 – 20 godzin

opcjonalnie AAC – MODUŁ II rozszerzenie 4 DNI – warsztat

TECHNOLOGIA WYSOKA W AAC – OBSŁUGA I WYKORZYSTANIE OPROGRAMOWANIA ……… W PRACY TERAPEUTYCZNEJ – WARSZTAT

jeden program jeden/dwa dni – GRID 3, MÓWik, C-EYE i eyefeel, (każdy z programów może stać się tematem oddzielnego szkolenia – min. 10 godzin każde spotkanie )

 

1/2 dni jeden warsztat – 10/16 godzin

AAC – KOMUNIKACJA WSPOMAGAJACA I ALTERNATYWNA –  KOMUNIKACJA ZAWSZE DOSTĘPNA  MODUŁ III – ANALIZA I OCENA UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNYCH UŻYTKOWNIKÓW AAC, WPROWADZANIE MODYFIKACJI W PROCESIE TERAPEUTYCZNYM (studium przypadków dzieci, dorośli)

 

2 – 20 godzin

 

2.

AAC – KOMUNIKACJA WSPOMAGAJACA I ALTERNATYWNA –  KOMUNIKACJA ZAWSZE DOSTĘPNA  – tworzenie pomocy do czytania uczestniczącego zgodnie z indywidulanym systemem użytkownika AAC.

 

1 – 10 godzin

 

3.

AAC – KOMUNIKACJA WSPOMAGAJACA I ALTERNATYWNA –  KOMUNIKACJA ZAWSZE DOSTĘPNA  – przygotowanie indywidualnego narzędzia do komunikacji

 

2 – 20 godzin

 

4.

AAC – KOMUNIKACJA WSPOMAGAJACA I ALTERNATYWNA –  KOMUNIKACJA ZAWSZE DOSTĘPNA  – organizacja pracy terapeuty – wskazówki praktyczne

 

1 – 10 godzin

 

5.

AAC – KOMUNIKACJA WSPOMAGAJACA I ALTERNATYWNA –  KOMUNIKACJA ZAWSZE DOSTĘPNA  – komunikacja wspomagająca i alternatywna dla  pracowników ośrodków medycznych

 

2 – 20 godzin

 

6.

AAC – KOMUNIKACJA WSPOMAGAJACA I ALTERNATYWNA –  KOMUNIKACJA ZAWSZE DOSTĘPNA – użytkownik AAC w terapii miofunkcjonalnej – przygotowanie planów aktywności i narzędzi do komunikacji

 

1 – 10 godz.

 

7.

Anatomia funkcjonalna dla logopedów

 

2- 20 godzin

 

8.

C-EYE® jako kluczowy element terapii logopedycznej i neurorehabilitacji pacjenta neurologicznego

2 – 20 godzin

 

9.

Diagnoza i terapia sygmatyzmu – podejście holistyczne (praktyka własna)

2 – 20 godzin

 

10.

Diagnoza miofunkcjonalna dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

2 – 20 godzin

 

11.

Diagnoza logopedyczna małego dziecka w oparciu o aspekt zabawy

2 – 20 godzin

 

12.

Dogoaktywności w terapii logopedycznej i neurorehabilitacji

2 – 20 godzin

 

praca z psami uczestników lub tylko z moim

13.

Elementy fizjoterapii w terapii logopedycznej – wprowadzenie (dotyczy elektrostymulacji, K-tapingu, masażu, PNF w logopedii)

 

2 – 20 godzin

 

 

14.

Programowanie terapii logopedycznej/neurologopedycznej z wykorzystaniem elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej

3 x 2 dni

60 godzin

kończy się zaliczeniem

ze względu na warunki warsztatu i doświadczanie elektrostymulacji uczestnicy zobowiązani są do przedłożenia zaświadczenia od neurologa o braku przeciwskazań do zabiegów elektrostymulacji oraz zakupu sprzętu (średnia klasa cenowa)– elektrostymulator plus elektrody zgodnie z wytycznymi

15.

Warsztat początkującego logopedy (temat roboczy, dot. przydatnych pomocy, narzędzi, organizacji pracy i dokumentacji)

1 – 10 godzin

 

16.

Karty metafory w terapii logopedycznej

1 – 10 godzin

 

17.

Lego w terapii logopedycznej – model autorski

2 – 20 godzin

 

 

18.

Logobox – zabawa wspierająca terapię logopedyczną (model autorski)

2 – 20 godzin

 

 

19.

Logopeda na start! – wyzwania terapeutyczne

2 – 20 godzin

 

dla osób początkujących lub wracających do pracy po przerwie

20.

Pacjent z neurofibromatozą w terapii logopedycznej – diagnoza, postepowanie terapeutyczne

2 – 20 godzin

 

 

21.

Pacjent z rurką tracheostomijną w terapii logopedycznej – diagnoza, postępowanie terapeutyczne

2 – 20 godzin

 

 

22.

Pacjent w stanie śpiączki w terapii logopedycznej – diagnoza, postępowanie terapeutyczne

2 – 20 godzin

 

 

23.

Pacjent z Zespołem Downa w terapii logopedycznej – diagnoza, postępowanie terapeutyczne

2 – 20 godzin

 

 

24.

Zaburzenia funkcjonalne w aspekcie wzrostu i rozwoju twarzoczaszki u dziecka z Zespołem Mobiusa.

1 – 10 godzin

 

25

Zaburzenia funkcjonalne o etiologii genetycznej w aspekcie wzrostu i rozwoju twarzoczaszki u dzieci .

2- 20 godzin

 

26.

„Poza schemat” – warsztat rozwijający umiejętności komunikacyjne w relacji terapeuta pacjent jako podstawa sukcesu w terapii (z elementami TSR)

2 – 20 godzin

 

 

Możliwy warsztat: Kids’Skills w terapii logopedycznej

1 – 10 godzin

27.

Relacje terapeutyczne na poziomie pacjent-logopeda oraz rodzina-logopeda

2 – 20 godzin

 

 

28.

Rozszerzanie diety u dzieci z trudnościami rozwojowymi.

2 – 20 godzin

 

 

29.

Ruch, działanie, doświadczanie jako kluczowy aspekt funkcjonalnej terapii neurologopedycznej osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – model autorski

2 – 20 godzin

 

 

30

Terapia logopedyczna/neurologopedyczna pacjenta neurologicznego w warunkach domowych.

2 – 20 godzin

 

 

31.

Terapia logopedyczna dorosłego pacjenta  – diagnostyka i postępowanie terapeutyczne – wybrane aspekty

 

2 – 20 godzin

 

32.

Terapia logopedyczna oparta na zasobach i relacji

2 – 20 godzin

 

 

33.

Terapia logopedyczna oparta na zabawie i doświadczaniu

2 – 20 godzin

 

 

34.

Terapia miofunkcjonalna w praktyce logopedy

2 – 20 godzin

 

 

35

Warsztat terapeuty miofunkcjonalnego

 

1 – 10 godzin

 

36.

Pozycja spoczynkowa języka – diagnoza, możliwości terapeutyczne

2- 20 godzin

 

37.

Zabawy wspomagające terapię miofunkcjonalną dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym – warsztat

 

2 – 20 godzin

 

38.

Wspomaganie rozwoju mowy osób z niepełnosprawnością intelektualną

2 – 20 godzin

 

39.

Wspomaganie rozwoju mowy osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – ujęcie interdyscyplinarne

 

2 – 20 godzin

 

 

40.

Wspomaganie rozwoju mowy i komunikacji osób z zaburzeniami wzroku – możliwości diagnostyczne i terapeutyczne. 

 

2 – 20 godzin

 

41.

Programowanie terapii neurologopedycznej dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną.

2 – 20 godzin

 

42

Zaburzenia rozwoju mowy na tle zespołów genetycznych

2 – 20 godzin

 

 

43.

Zachowania trudne w terapii logopedycznej

2 – 20 godzin

 

 

44.

Dzieci z wybiórczością żywieniową i trudnościami w przyjmowaniu pokarmów – diagnoza i terapia. 

 

2 – 20 godzin

 

 

45.

Wczesne zaburzenia funkcji oralnych – diagnoza, postępowanie terapeutyczne

2 – 20 godzin

 

46.

Nabyte zaburzenia umiejętności jedzenia – diagnoza, postępowanie terapeutyczne

2-20 godzin

 

47.

Aspekt wizualny w terapii żywienia i rozszerzania diety

 

2- 20 godzin

 

48.

Żywienie pacjenta leżącego po epizodzie neurologicznym.

2 – 20 godzin

 

49.

Wspomaganie rozwoju mowy przez ruch

 

2 – 20 godzin

 

 

50.

Wykorzystanie bieżni oraz BlazePod w terapii logopedycznej i neurorehabilitacji

 

2 – 20 godzin

 

 

 Aktualizacja 19.10.24