OFERTA SZKOLENIOWA WAŻNA OD 01.01.2025 R.
- SZKOLENIA ODBYWAJĄ SIĘ W FORMIE STACJONARNIE
- Szkolenia realizowane są na zamówienie indywidulane placówki, ośrodka szkoleniowego lub klienta indywidualnego, a także w ramach działalności CLT Dogadać się (zasady określa regulamin szkoleń)
- Osoby/placówki szkoleniowe zainteresowane ofertą lub konkretnym szkoleniem proszone są o kontakt mailowy lub telefoniczny.
PROPONOWANE TEMATY SZKOLEŃ W ROKU 2025
Lp. |
TEMAT |
LICZBA DNI / ILOŚĆ GODZIN |
UWAGI |
1. |
AAC – KOMUNIKACJA WSPOMAGAJACA I ALTERNATYWNA – KOMUNIKACJA ZAWSZE DOSTĘPNA MODUŁ I (podstawowy) |
2 – 20 godzin
|
TEMATY Z 3 MODUŁÓW MOGĄ BYĆ REALIZOWANE ODDZIELNIE JAKO POJEDYNCZE SZKOLENIA |
AAC – KOMUNIKACJA WSPOMAGAJACA I ALTERNATYWNA, KOMUNIKACJA ZAWSZE DOSTĘPNA – wprowadzenie technologii wysokiej MODUŁ II (podstawowy) |
2 – 20 godzin |
||
opcjonalnie AAC – MODUŁ II rozszerzenie 4 DNI – warsztat TECHNOLOGIA WYSOKA W AAC – OBSŁUGA I WYKORZYSTANIE OPROGRAMOWANIA ……… W PRACY TERAPEUTYCZNEJ – WARSZTAT jeden program jeden/dwa dni – GRID 3, MÓWik, C-EYE i eyefeel, (każdy z programów może stać się tematem oddzielnego szkolenia – min. 10 godzin każde spotkanie )
|
1/2 dni jeden warsztat – 10/16 godzin |
||
AAC – KOMUNIKACJA WSPOMAGAJACA I ALTERNATYWNA – KOMUNIKACJA ZAWSZE DOSTĘPNA MODUŁ III – ANALIZA I OCENA UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNYCH UŻYTKOWNIKÓW AAC, WPROWADZANIE MODYFIKACJI W PROCESIE TERAPEUTYCZNYM (studium przypadków dzieci, dorośli)
|
2 – 20 godzin
|
||
2. |
AAC – KOMUNIKACJA WSPOMAGAJACA I ALTERNATYWNA – KOMUNIKACJA ZAWSZE DOSTĘPNA – tworzenie pomocy do czytania uczestniczącego zgodnie z indywidulanym systemem użytkownika AAC.
|
1 – 10 godzin |
|
3. |
AAC – KOMUNIKACJA WSPOMAGAJACA I ALTERNATYWNA – KOMUNIKACJA ZAWSZE DOSTĘPNA – przygotowanie indywidualnego narzędzia do komunikacji
|
2 – 20 godzin |
|
4. |
AAC – KOMUNIKACJA WSPOMAGAJACA I ALTERNATYWNA – KOMUNIKACJA ZAWSZE DOSTĘPNA – organizacja pracy terapeuty – wskazówki praktyczne
|
1 – 10 godzin |
|
5. |
AAC – KOMUNIKACJA WSPOMAGAJACA I ALTERNATYWNA – KOMUNIKACJA ZAWSZE DOSTĘPNA – komunikacja wspomagająca i alternatywna dla pracowników ośrodków medycznych
|
2 – 20 godzin |
|
6. |
AAC – KOMUNIKACJA WSPOMAGAJACA I ALTERNATYWNA – KOMUNIKACJA ZAWSZE DOSTĘPNA – użytkownik AAC w terapii miofunkcjonalnej – przygotowanie planów aktywności i narzędzi do komunikacji
|
1 – 10 godz. |
|
7. |
Anatomia funkcjonalna dla logopedów
|
2- 20 godzin |
|
8. |
C-EYE® jako kluczowy element terapii logopedycznej i neurorehabilitacji pacjenta neurologicznego |
2 – 20 godzin |
|
9. |
Diagnoza i terapia sygmatyzmu – podejście holistyczne (praktyka własna) |
2 – 20 godzin |
|
10. |
Diagnoza miofunkcjonalna dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym |
2 – 20 godzin |
|
11. |
Diagnoza logopedyczna małego dziecka w oparciu o aspekt zabawy |
2 – 20 godzin |
|
12. |
Dogoaktywności w terapii logopedycznej i neurorehabilitacji |
2 – 20 godzin
|
praca z psami uczestników lub tylko z moim |
13. |
Elementy fizjoterapii w terapii logopedycznej – wprowadzenie (dotyczy elektrostymulacji, K-tapingu, masażu, PNF w logopedii)
|
2 – 20 godzin
|
|
14. |
Programowanie terapii logopedycznej/neurologopedycznej z wykorzystaniem elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej |
3 x 2 dni 60 godzin |
kończy się zaliczeniem ze względu na warunki warsztatu i doświadczanie elektrostymulacji uczestnicy zobowiązani są do przedłożenia zaświadczenia od neurologa o braku przeciwskazań do zabiegów elektrostymulacji oraz zakupu sprzętu (średnia klasa cenowa)– elektrostymulator plus elektrody zgodnie z wytycznymi |
15. |
Warsztat początkującego logopedy (temat roboczy, dot. przydatnych pomocy, narzędzi, organizacji pracy i dokumentacji) |
1 – 10 godzin |
|
16. |
Karty metafory w terapii logopedycznej |
1 – 10 godzin |
|
17. |
Lego w terapii logopedycznej – model autorski |
2 – 20 godzin
|
|
18. |
Logobox – zabawa wspierająca terapię logopedyczną (model autorski) |
2 – 20 godzin
|
|
19. |
Logopeda na start! – wyzwania terapeutyczne |
2 – 20 godzin
|
dla osób początkujących lub wracających do pracy po przerwie |
20. |
Pacjent z neurofibromatozą w terapii logopedycznej – diagnoza, postepowanie terapeutyczne |
2 – 20 godzin
|
|
21. |
Pacjent z rurką tracheostomijną w terapii logopedycznej – diagnoza, postępowanie terapeutyczne |
2 – 20 godzin
|
|
22. |
Pacjent w stanie śpiączki w terapii logopedycznej – diagnoza, postępowanie terapeutyczne |
2 – 20 godzin
|
|
23. |
Pacjent z Zespołem Downa w terapii logopedycznej – diagnoza, postępowanie terapeutyczne |
2 – 20 godzin
|
|
24. |
Zaburzenia funkcjonalne w aspekcie wzrostu i rozwoju twarzoczaszki u dziecka z Zespołem Mobiusa. |
1 – 10 godzin |
|
25 |
Zaburzenia funkcjonalne o etiologii genetycznej w aspekcie wzrostu i rozwoju twarzoczaszki u dzieci . |
2- 20 godzin |
|
26. |
„Poza schemat” – warsztat rozwijający umiejętności komunikacyjne w relacji terapeuta pacjent jako podstawa sukcesu w terapii (z elementami TSR) |
2 – 20 godzin
|
|
Możliwy warsztat: Kids’Skills w terapii logopedycznej |
1 – 10 godzin |
||
27. |
Relacje terapeutyczne na poziomie pacjent-logopeda oraz rodzina-logopeda |
2 – 20 godzin
|
|
28. |
Rozszerzanie diety u dzieci z trudnościami rozwojowymi. |
2 – 20 godzin
|
|
29. |
Ruch, działanie, doświadczanie jako kluczowy aspekt funkcjonalnej terapii neurologopedycznej osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – model autorski |
2 – 20 godzin
|
|
30 |
Terapia logopedyczna/neurologopedyczna pacjenta neurologicznego w warunkach domowych. |
2 – 20 godzin
|
|
31. |
Terapia logopedyczna dorosłego pacjenta – diagnostyka i postępowanie terapeutyczne – wybrane aspekty
|
2 – 20 godzin |
|
32. |
Terapia logopedyczna oparta na zasobach i relacji |
2 – 20 godzin
|
|
33. |
Terapia logopedyczna oparta na zabawie i doświadczaniu |
2 – 20 godzin
|
|
34. |
Terapia miofunkcjonalna w praktyce logopedy |
2 – 20 godzin
|
|
35 |
Warsztat terapeuty miofunkcjonalnego
|
1 – 10 godzin |
|
36. |
Pozycja spoczynkowa języka – diagnoza, możliwości terapeutyczne |
2- 20 godzin |
|
37. |
Zabawy wspomagające terapię miofunkcjonalną dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym – warsztat
|
2 – 20 godzin |
|
38. |
Wspomaganie rozwoju mowy osób z niepełnosprawnością intelektualną |
2 – 20 godzin |
|
39. |
Wspomaganie rozwoju mowy osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – ujęcie interdyscyplinarne
|
2 – 20 godzin
|
|
40. |
Wspomaganie rozwoju mowy i komunikacji osób z zaburzeniami wzroku – możliwości diagnostyczne i terapeutyczne.
|
2 – 20 godzin |
|
41. |
Programowanie terapii neurologopedycznej dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną. |
2 – 20 godzin |
|
42 |
Zaburzenia rozwoju mowy na tle zespołów genetycznych |
2 – 20 godzin
|
|
43. |
Zachowania trudne w terapii logopedycznej |
2 – 20 godzin
|
|
44. |
Dzieci z wybiórczością żywieniową i trudnościami w przyjmowaniu pokarmów – diagnoza i terapia.
|
2 – 20 godzin
|
|
45. |
Wczesne zaburzenia funkcji oralnych – diagnoza, postępowanie terapeutyczne |
2 – 20 godzin |
|
46. |
Nabyte zaburzenia umiejętności jedzenia – diagnoza, postępowanie terapeutyczne |
2-20 godzin |
|
47. |
Aspekt wizualny w terapii żywienia i rozszerzania diety
|
2- 20 godzin |
|
48. |
Żywienie pacjenta leżącego po epizodzie neurologicznym. |
2 – 20 godzin |
|
49. |
Wspomaganie rozwoju mowy przez ruch
|
2 – 20 godzin
|
|
50. |
Wykorzystanie bieżni oraz BlazePod w terapii logopedycznej i neurorehabilitacji
|
2 – 20 godzin
|
|
Aktualizacja 19.10.24