Temat: |
Zachowania trudne w terapii logopedycznej |
Prowadzący: |
mgr Katarzyna Czechowicz-Gołaszewska |
Prowadzący – dodatkowe informacje: |
logopeda/neurologopeda, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, filolog, trener psów, założycielka Centrum Logopedyczno-Terapeutycznego „Dogadać się” |
Czas trwania: |
I dni (10 x 45 minut ) |
Godziny zajęć: |
I dzień 9.00 – 17.00 |
Odbiorcy:
Logopedzi pracujący z uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i innymi niepełnosprawnościami, zwłaszcza osoby rozpoczynające pracę, z krótkim stażem pracy lub wracające do zawodu po przerwie.
Cel:
Przekazanie podstaw teoretycznej i praktycznej wiedzy dotyczącej pracy z uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i innymi niepełnosprawnościami przejawiającymi zachowania trudne.
Ramowy program szkolenia:
- Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i innymi niepełnosprawnościami – charakterystyka
- Specyfika terapii logopedycznej z uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i innymi niepełnosprawnościami
- Zachowanie trudne – czym jest?
- Przyczyny zachowań trudnych
- Założenia Stosowanej Analizy Zachowania
- Sposoby redukowania zachowań niepożądanych
- Rola komunikacji w redukowaniu zachowań trudnych
- Videotrening w terapii logopedycznej
- Aspekt etyczny interwencji behawioralnych w czasie terapii logopedycznej
- Rodzic i terapeuta w sytuacji zachowań trudnych – zasady współpracy
- Interwencje – przykłady rozwiązań, ćwiczenia praktyczne
Metody pracy:
– wykład/prezentacja multimedialna
– film
– dyskusja
– ćwiczenia praktyczne