Temat: |
Umiejętności kluczowe w procesie eliminowania zachowań trudnych |
Prowadzący: |
mgr Katarzyna Czechowicz-Gołaszewska |
Prowadzący – dodatkowe informacje: |
logopeda/neurologopeda, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, filolog |
Czas trwania: |
II dni 9.00 – 17.00 9.00 – 13.00 |
Godziny zajęć: |
16 x 45 minut |
- Program szkolenia:
- Zachowania kluczowe – terminologia
- Kompetencje językowe – terminologia, ocena
- Mowa a komunikacja – terminologia
- Warunki skutecznej komunikacji
- Specyfika pracy dzieci z autyzmem i innymi deficytami rozwojowymi
– nietypowe wzorce zachowań
– zachowania trudne – źródła
– postępowanie w sytuacjach trudnych
– komunikacja werbalna i niewerbalna
(Strategie komunikacji i przekazywania informacji
Systemy AAC – przegląd
Wybór systemu AAC
Techniki nauki używania znaków
Budowanie systemu AAC)
- Obserwacja umiejętności komunikacyjnych i społecznych dziecka w grupie
- Trening umiejętności społecznych – założenia teoretyczne
- Procedury wykorzystywane w treningu
- Specyfika pracy z grupą.
Metody pracy:
– wykład/prezentacja multimedialna
– film
– dyskusja
– ćwiczenia praktyczne
– analiza studium przypadku
Uczestnicy szkolenia proszeni są o wygodny sportowy strój (dres, skarpetki antypoślizgowe).